Sosyal medya yakın geçmişte hayatımıza dahil olmuş bir mecra olup son yıllarda etkinliğini iyice arttırmış ve artık hemen hemen tüm markaların/firmaların kendilerini var olmak zorunda hissettikleri bir mecra haline gelmiştir. İlk zamanlar gayet ucuz hatta ücretsiz reklam verme fırsatı bulabildiğiniz bu mecra artık gayet pahalı ve etkili bir reklam alanına dönüştü. Kuşkusuz bunda en büyük etken gün geçtikçe insanların bu mecrada harcadıkları zamanın artışı ve bunun da markaların hedef kitlelerine bu yolla ulaşmasını kolaylaştırması. Son zamanlarda e-ticaret sektöründeki gelişmeler ve birçok firmanın da bu sektöre yaptığı yatırım artık insanların her şeyi elektronik ortamdan hallettiğinin büyük bir kanıtı aslında.
Bugün en uzak ve ulaşılması en zor insanlara bile facebook ya da twitter yoluyla kolayca ulaşabiliyor, foursquare’den nerede olduğunu görebiliyor, pinterest’ten ilgi alanları hakkında bilgi sahibi olabiliyoruz. Bu ve bunun gibi birçok uygulama artık hayatımızın tam ortasında ve birçok kişi için onlar olmadan yaşamak ‘büyük bir eksiklik’ olarak tanımlanabilir. Bu da firmaların/markaların insanlara ve dolayısıyla hedef kitlelerine olan yakınlığını arttırıp onlara uygun stratejilerle yaklaşma fırsatı sunuyor.
Bugün birçok firma/marka sosyal medya üzerinden itibar yönetimi yaparak marka imajlarını yansıtmaktadırlar. Facebook ve twitter üzerinden yapılan yarışmalar, kampanyalar, ilgi çekici projeler markaların hedef kitlelerine uygun olarak düzenlenmekte olup onlara en kolay yoldan ulaşmayı, kendilerini ifade etmeyi, markayı sevdirmeyi, satışları arttırmayı ve sadık müşteriler yaratmayı hedeflemektedir.
Bunların en güzel örneklerinden biri, sosyal medya yönetimini profesyonelce yürüten H&M markasıdır. H&M (Hennes & Mauritz) ucuz ve modern giyim çeşitleriyle tanınan İsveçli bir giyim firmasıdır. Türkiye’de ilk mağazasını 2010 yılında açan firmanın, facebook sayfasında 29 Mayıs Salı 2012 saat 17:12 itibari ile 11.127.630 adet beğeneni bulunmaktadır.
Markanın aynı zamanda bir twitter hesabı da bulunmakta olup 29 Mayıs 2012 Salı saat 17:20 itibari ile 1.169.274 adet takipçisi bulunmaktadır. Ayrıca her ülke için ayrı ayrı twitter hesapları açılmış bulunmaktadır.
H&M örneğinde marka Conscious (Doğa Dostu) Koleksiyonu’nu satışa sunmadan hemen önce, WFF Dünya Saati uygulamasına destek vererek 31 Mart 2012 Cumartesi saat 20.30’da tüm mağazalarının ışıklarını bir saat boyunca kapatarak doğaya verdiği önemi vurgulamıştır. Bu hareketiyle doğa dostu moda sever hedef kitlenin dikkatini çekmiş hemen arkasında Conscious (Doğa Dostu) Koleksiyonu’nu piyasaya sürmüştür. Bu koleksiyonun özelliği organik pamuk, Tencel ve geri dönüşümlü polyester gibi çevresel olarak adapte olmuş doğa dostu materyallerden oluşmasıdır. Bu koleksiyon sonrasında da “sürdürülebilir moda” sloganıyla yola devam eden marka çok başarılı bir sosyal sorumluluk kampanyası sürecine imza atarak hedef kitlesi dışında farklı bir kitlenin de (çevreye duyarlı kitle) dikkatini kendisine çekmeyi başarmıştır. Kendi sürdürebilirlik raporunu da yayınlayan marka bu konudaki çalışmalarını kendi marka kimliğiyle bağdaştırarak perçinlemiştir.
Rapordan önemli noktalar şöyle:
• H&M tarafından 2008’den beri, Bangladeş’te 442.000’den fazla işçiye, haklarını korumaları konusunda eğitim verildi.
• H&M, dünyada en çok organik pamuk kullanan bir numaralı marka.
• 2010’la karşılaştırıldığında H&M, denim üretimi konusunda 300 milyon litre su tasarrufu yaptı.
• 2,3 milyondan fazla ürün, H&M tarafından yardım derneklerine bağışlandı.
Sonrasında sosyal sorumluluk projelerine hız kesmeden devam eden marka H&M Fashion Against AIDS İlkbahar - Yaz 2012 ‘Savaşmayın, sevişin’ temasıyla yola çıkarak H&M’in AIDS konusundaki duyarlılığını ortaya koyacak koleksiyonlarıyla karşımıza çıktı.
H&M örneğinde marka Conscious (Doğa Dostu) Koleksiyonu’nu satışa sunmadan hemen önce, WFF Dünya Saati uygulamasına destek vererek 31 Mart 2012 Cumartesi saat 20.30’da tüm mağazalarının ışıklarını bir saat boyunca kapatarak doğaya verdiği önemi vurgulamıştır. Bu hareketiyle doğa dostu moda sever hedef kitlenin dikkatini çekmiş hemen arkasında Conscious (Doğa Dostu) Koleksiyonu’nu piyasaya sürmüştür. Bu koleksiyonun özelliği organik pamuk, Tencel ve geri dönüşümlü polyester gibi çevresel olarak adapte olmuş doğa dostu materyallerden oluşmasıdır. Bu koleksiyon sonrasında da “sürdürülebilir moda” sloganıyla yola devam eden marka çok başarılı bir sosyal sorumluluk kampanyası sürecine imza atarak hedef kitlesi dışında farklı bir kitlenin de (çevreye duyarlı kitle) dikkatini kendisine çekmeyi başarmıştır. Kendi sürdürebilirlik raporunu da yayınlayan marka bu konudaki çalışmalarını kendi marka kimliğiyle bağdaştırarak perçinlemiştir.
Rapordan önemli noktalar şöyle:
• H&M tarafından 2008’den beri, Bangladeş’te 442.000’den fazla işçiye, haklarını korumaları konusunda eğitim verildi.
• H&M, dünyada en çok organik pamuk kullanan bir numaralı marka.
• 2010’la karşılaştırıldığında H&M, denim üretimi konusunda 300 milyon litre su tasarrufu yaptı.
• 2,3 milyondan fazla ürün, H&M tarafından yardım derneklerine bağışlandı.
Sonrasında sosyal sorumluluk projelerine hız kesmeden devam eden marka H&M Fashion Against AIDS İlkbahar - Yaz 2012 ‘Savaşmayın, sevişin’ temasıyla yola çıkarak H&M’in AIDS konusundaki duyarlılığını ortaya koyacak koleksiyonlarıyla karşımıza çıktı.
H&M Google+ ‘da 500.000 den fazla insan tarafından takip edilmekte. Bu rakam onu en fazla takipçiye sahip Google + markası yapıyor. Facebook’da en fazla takip edilen üç marka Coca-Cola, Disney ve Starbucks iken Google + da birincilik koltuğunda H&M var.
H&M’in video veya resim paylaşmadığı Google + sayfası neredeyse yok. Bir giyim şirketi olarak kelimlerle değil görsellikle insanları etkilemeyi başarıyorlar. Örneğin şirket her Pazartesi ortalama 20 tane fotoğraf paylaşıyor. Ayrıca Google + üzerinden yarışmalar yaparak takipçilerinin sayfaya bağlılığını arttırıyor.
H&M’in video veya resim paylaşmadığı Google + sayfası neredeyse yok. Bir giyim şirketi olarak kelimlerle değil görsellikle insanları etkilemeyi başarıyorlar. Örneğin şirket her Pazartesi ortalama 20 tane fotoğraf paylaşıyor. Ayrıca Google + üzerinden yarışmalar yaparak takipçilerinin sayfaya bağlılığını arttırıyor.
Şirket Google + hesabını diğer sosyal medya ağları kadar aktif şekilde kullanmaya ve paylaşımlarının takipçi kitleleri ile ilintili olmasına özellikle dikkat ediyor. Bu H&M in müşterisini çok iyi dinlediğinin ve tanımaya çalıştığının bir göstergesi. Şirket sosyal medya ağları sayesinde müşterilerinin ne kadarının mağazalarına geldiğini, kimlerin yeni ürünler hakkında konuştuğunu takip edebiliyor.
H&M’in uyguladığı diğer bir strateji ise insanlara yeni kreasyonları ilk defa Google + sayfasında duyuracağını söylemesi. Böylelikle şirketin Google + halkası içinde olmak insanlara kendilerini özel hissettiriyor.
Bugünlük benden bu kadar :)
Sevgiler,
H&M’in uyguladığı diğer bir strateji ise insanlara yeni kreasyonları ilk defa Google + sayfasında duyuracağını söylemesi. Böylelikle şirketin Google + halkası içinde olmak insanlara kendilerini özel hissettiriyor.
Bugünlük benden bu kadar :)
Sevgiler,
Çağla Akkoyun
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder