Doğal kaynakları koruma kuruluşu WWF ve moda şirketi H&M, 3 yıllık global işbirliğine başladı. Bu işbirliği moda endüstrisindeki oyunun kurallarını değiştirecek; tüm tedarik zincirini kapsayacak ve fabrika sınırlarının ilerisine gidecek.
“Bu ortaklık,suya kurumsal yaklaşımda çok büyük bir adım. H&M, uzun vadeli başarının yeterli su kaynaklarına erişime bağlı olduğunun bilincinde. Ayrıca operasyonlarını yürütmek için sosyal lisansının,iyi bir komşu ve paylaşılan kaynakların iyi kullanımına bağlı olduğunu biliyor. H&M’in su stratejisi, iş planının ayrılmaz bir parçası. Umuyoruz diğer markalar da ilham alarak aynı yaklaşımı gösterirler.” diyor Jim Leape, WWF International Genel Müdürü.
2012 yılı boyunca WWF ve H&M, su ile bağlantılı tüm H&M girişimlerinin ve zorlukların kapsamlı bir değerlendirmesini yaparak H&M’in yeni su stratejisinin temelini oluşturdular. 2013’ten itibaren başlayarak WWF ve H&M bu stratejiyi birlikte gerçekleştirecekler ve WWF’e göre başka hiçbir moda markasının böyle kapsamlı global su stratejisi de bulunmuyor.
H&M tasarımcıları ve satın almacıları, hammadde üretiminde suyun etkisinin yanı sıra farklı tarzlardaki ıslak süreçler hakkında ek eğitim alarak daha sürdürülebilir seçimler yapmaları planlandı. WWF ve H&M, Çin ve Bangladeş'te özellikle nehir havzalarının daha iyi yönetimini desteklemek için kanaat önderleri, sivil toplum kuruluşları, su kurumları ve diğer firmalar ile işbirliği içinde çalışacaktır.
“Su, H&M için anahtar kaynaklardan biri ve değer zincirimizde suyun bilinçli tüketildiğini temin ediyoruz. WWF ile olan işbirliğimizden gurur duyuyoruz ve diğerlerinin de takip etmesi için ilham vermesini umuyoruz.” diyor Karl-Johan Persson, H&M CEO
Karl-Johan Persson, H&M CEO
H&M de kendi içinde su verimliliğini artıracak, tedarikçilerinin suya olan etkisini azaltacak, tüm çalışanlarını su konusunda eğitecek ve müşterilerine bilinçli su kullanımı için ilham verecek. Ayrıca H&M, WWF’in Çin'deki Yangtze Nehri havzası üzerindeki su koruma projelerine destek verecek.
WWF’in Yaşayan Gezegen Raporu 2012’ye göre şu anda 2.7 milyar insan – dünya nüfusunun yaklaşık yarısı - yılda en az bir ay boyunca şiddetli su kıtlığı yaşanan nehir havzalarında yaşıyor.
Islak süreçler kullanılarak H&M için üretim yapan fabrikalardan üçü zaten aşırı su kıtlığı çeken alanlarda bulunuyor ya da 2025’e kadar olacak. H&M, 10 yılı aşkın süredir değer zincirinin farklı alanlarında suyun olumsuz etkilerini azaltmak için çalışıyor.
Editör Notu:
H&M üretici katılımı: Doğrudan 750 tedarikçiye ve birçok kumaş üreticilerine ulaşma amacı ile H&M’in bulunduğu 48 ülkenin tamamında uygulanarak, yeni su stratejisi hakkında bilgi verilecek.
H&M ilk olarak üretiminin büyük kısmını yapan 190 üreticiyi su yönetimi konusunda bilgilendirmeye odaklanacak.
Nehir havzasında bulunan paydaşların katılımı Çin’deki Yangtze ve Bangladeş’teki Brahmaputra’ya odaklanılacak.
Çalışanların dahil edilmesi: Satın alma ofislerinden, üretim ve satıştan yaklaşık 1.000 H&M çalışanı stratejinin uygulanmasına dahil olacak. 94.000 H&M çalışanın tümü su sorunları hakkında bilgilendirilecek.
WWF’in yenilikçi modeldeki su işletmeciliği, suya dair iş anlamındaki herşeyi kapsıyor ve ‘fabrika kapısı’ndan öteye giderek, ilgili nehir havzalarını da hedefliyor.
H&M ve WWF birlikte çalışarak H&M’in bu alanlarda en iyi nasıl ilerleyebileceğini planladılar.
İlk kez bir moda şirketi böylesine kapsamlı bir projeyi tüm iş sürecine uyguluyor ve WWF, H&M’in sektöre liderlik ettiğine inanıyor.
Sevgiler,
Çağla Akkoyun
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder