5 Nisan 2013 Cuma

"Marka Stratejisi" Oluştururken Akıllara Takılan Sorular

Marka stratejisinde optimizasyon: markanın pazarlama iletişimi stratejisi ve reklam uygulamalarında “ mümkün olan en iyi ”ye ulaşmak amacıyla , pazar araştırması ve reklam araştırmasına dayalı içgörüleri değerlendirerek , mevcut stratejinin ve uygulamaların optimize edilmesidir.


Bir marka pazarlama iletişimine milyonlarca dolar yatırım yapmış olsa bile sonuçta “markanın değeri”, tüketicilerinin zihnindeki “marka deneyiminde” saklıdır. Pazar araştırmaları ve reklam araştırmaları, zihinlerde saklı olan bu algılar ve deneyimler bütününü ölçmeyi amaçlar.


Peki marka sağlığını ölçmek amacıyla yapılmış “Pazar Araştırmaları ve Reklam Araştırmaları”nın sağladığı uygun bilgileri iş planlarına nasıl entegre edebiliriz?

Satın almayı tetikleyen unsurları belirlemek, tüketiciyle temas noktalarındaki marka deneyimlerini ölçmek, reklamın performansının ölçülmesi, marka değerinin ve marka dinamiklerinin ölçülmesi, medya planlama stratejisinin revize edilmesi ve pazarlama iletişimi stratejisinin revize edilmesi bizi doğru hedefe götürecek önemli adımlardır.

Peki bu araştırmalardan beklentimiz ne? Bir pazarlama yöneticisi aslında neleri bilmek ister? :)
  • Öncelikle hedeflememiz gereken en değerli müşteriler kimler ?
  • Doğru mecralara ve temas noktalarına doğru ses tonuyla odaklanabiliyor muyuz?
  • Medya yatırımlarının en doğru biçimde yapıldığından ve en etkili yaratıcı fikirlerin seçildiğinden emin miyiz?
  • Reklamın ve diğer pazarlama iletişimi araçlarının nasıl çalıştığını, nerede ne kadar etkili olduğunu ölçmek mümkün mü?
  • Öngörülebilir bir gelecekte, örneğin gelecek yıl, pazarda ve kategorimizde neler olacak?
  • Kısa dönemde satış artışı sağlamak ile uzun dönemde marka değerine yatırım yapmak arasındaki dengeyi nasıl kuracağız?
  • Bizimle aynı kategoride benzer problemlere çözüm üretmiş markaların başarılı iletişim uygulamalarından neler öğrenebiliriz?
  • Çözüm aradığımız problemlere dışarıdan bakmak konusunda yeterince başarılı mıyız?

Sorulaaar, sorulaaar... Gördüğünüz gibi bitmiyor. İşte tam da bu nedenle , ben bu işi çok seviyorum :)

Sevgiler,
Çağla Akkoyun

Hiç yorum yok: