Sosyal medyanın etkisi altına aldığı alanlardan biri de kuşkusuz İnsan Kaynakları Yönetimi. Bu nedenle kişilerin kariyer planlaması yaparken mutlaka sosyal medya profillerini iyi yönetmeleri gerekiyor. Bırakılan dijital iz, olumlu veya olumsuz biçimde kariyer basamakları için yönlendirici oluyor. Sosyal medyayı hiç kullanmayanlar için ise durum daha da kötü. Bu seçim, kişi hakkında olumsuz çağrışımlara neden oluyor.
Global PR networkü Eurocom Worldwide, gelinen bu noktaya teknoloji firmalarının gözünden bakmak için bir araştırma yapmış. 318 teknoloji firmasının katıldığı Eurocom Worldwide Teknoloji Araştırması, sosyal medya profillerinin gücünü bir kez daha ortaya koymuş.
Sosyal medya profilin geleceğini yönlendiriyor...
Araştırmaya katılan teknoloji firmaları, işe alım süreçlerinde hedef elemanların sosyal medya profillerine bakarak karar verdiklerini söylüyor. Bu stratejinin çok çarpıcı bir sonucu da, firmaların %20'sinin bu profiller nedeniyle işe başvuran elemanı ret etmesi.
Bu işe alım yönteminin önümüzdeki dönemde kurum DNA'larına daha da yerleşeceği kesin. Çünkü araştırmaya katılan firmaların % 49'u, önümüzdeki bir yıl içinde sosyal medya üzerindeki harcamalarını arttıracağını söylüyor.
Bu işe alım yönteminin önümüzdeki dönemde kurum DNA'larına daha da yerleşeceği kesin. Çünkü araştırmaya katılan firmaların % 49'u, önümüzdeki bir yıl içinde sosyal medya üzerindeki harcamalarını arttıracağını söylüyor.
Ölçümleme tartışmalarına devam...
Yatırıma istekli firmaların aşması gereken sorun ise, hala % 57'sinin bu harcamaların firmaya etkisinin tam olarak ölçülemeyeceğini düşünmesi. Firmaların % 23'ü ölçülebileceğini düşünürken, geri kalanı tüm verilere rağmen kafasında soru işaretleriyle ilerliyor. Bunun çözümü, daha iyi teknikler ve daha iyi ifade biçimlerinde gizli.
Yatırıma istekli firmaların aşması gereken sorun ise, hala % 57'sinin bu harcamaların firmaya etkisinin tam olarak ölçülemeyeceğini düşünmesi. Firmaların % 23'ü ölçülebileceğini düşünürken, geri kalanı tüm verilere rağmen kafasında soru işaretleriyle ilerliyor. Bunun çözümü, daha iyi teknikler ve daha iyi ifade biçimlerinde gizli.
İçerik savaşları...
Eurocom Worldwide Teknoloji Araştırması'na katılanlan firmaların % 78'i sosyal medya içeriği açısından en uygun kaynağın kendi iç kaynaklarını olduğuna inanıyor. Firmaların % 12'si ise halkla ilişkiler ajanslarını, % 10'u ise dijital pazarlama ve reklam ajanslarını tercih ediyor. Firmaların % 50'si sosyal medyayı kendileri hakkında söylenenleri görmek için takip ediyor.
Eurocom Worldwide Teknoloji Araştırması'na katılanlan firmaların % 78'i sosyal medya içeriği açısından en uygun kaynağın kendi iç kaynaklarını olduğuna inanıyor. Firmaların % 12'si ise halkla ilişkiler ajanslarını, % 10'u ise dijital pazarlama ve reklam ajanslarını tercih ediyor. Firmaların % 50'si sosyal medyayı kendileri hakkında söylenenleri görmek için takip ediyor.
En popüler sosyal medya platformları
Teknoloji firmalarına tercih ettikleri sosyal medya platformları sorulduğunda şu cevapları veriyor. LinkedIn % 74, Twitter % 67, Facebook % 64, YouTube ise % 56
Kaynak: http://www.sosyalmedyaport.com/sosyal-medya-profiliniz-kariyerinizi-nasil-etkiliyor.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder