26 Haziran 2013 Çarşamba

Avea’dan Yeni Motto ve Yeni Logo

Avea, marka iletişiminde yeniliğe giderek; logosuna, çeşitliliği ve hayatın tüm renklerini ifade eden yeni bir sembol ekledi.
Mottosu’nu da “Hayat değişir Avea’yla” olarak belirleyen Avea, 21 Haziran 2013 itibariyle yeni sembolünü logosu ile birlikte kullanmaya başladı.

Yönetmenliğini dünyaca ünlü İsveçli yönetmen Fredrik Callinggard'ın yaptığı reklam filminin jingle'ını pop sanatçısı Atiye seslendirdi. Yeni reklam filminin müziği ise Avea çalışanı Cenk Çelebioğlu tarafından bestelendi.


Avea'nın yeni logosu yayınlanır yayınlanmaz  Google Wallet'in logosuna benzerliğiyle de dikkat çekti.



Hürriyet'ten Erdal Kaplanseren yazısında iki logo arasındaki benzerliği şu şekilde ortaya koydu:

"Türkiye’nin üç operatöründen biri olan Avea logosunu kuruluş sonrasında ilk defa yeniledi. Fakat gelin görün ki bu yeni logo, Google’ın mobil ödeme servisi Wallet’ın logosuyla neredeyse aynı.Dün Avea’nın yeni logosu tanıtıldı ve şirketin web sitesinde yayımlandı. Görür görmez “bu tasarım hiç yabancı değil” düşüncesi geçti aklımdan. Zira Avea’nın yeni logosunun ikonu çok baskın ve her anlamda ayrışan bir tasarıma sahip.

İşte huzurlarınızda çok tartışmalı bir “esinlenme” durumu daha… Google’ın mobil ödeme servisi olan Wallet’ın logosuyla ilk görüşte tamamen aynı göründüğünü sanırım herkes kabul eder. Avea yönetimi bu durumdan haberdar mı yoksa tasarım ofisinin atlatması mı bilemiyorum ama bu kadarına “tesadüf” demek fazla iyimser olur.

Avea logosundaki ikon, Wi-Fi ve mobil bağlantı sinyali simgesine gönderme yapıyor. Google Wallet’in logosunda bulunan ikon da bunun neredeyse aynısı. Tek fark var, Google Wallet logosundaki ikon sağa yatık durumda. Ben benzerliğin daha iyi görünmesi için Google Wallet ikonunu dik çevirdim. Gördüğünüz gibi fırça darbesi efektine sahip sinyal logoları arasında renk geçişleri ve sinyal çizgilerinin kalınlığı arasında farklar bulunuyor"

Sevgiler,
Çağla Akkoyun

Hiç yorum yok: