4 Temmuz 2013 Perşembe

Markaların Kelime Karşılığı’nın Twitter sonuçları

Merhaba,

Bugün biraz gecikmeli olsada ‘Markaların Kelime Karşılığı’ isimli ilginç bir araştırmayla karşılaştım ve sizlerle de paylaşmak istedim. :)

Markaların tüketici zihninde çağrıştırdığı kelimeleri merak ederek yola çıkan MediaCat Mart 2013 sayısı için ThinkNeuro ile birlikte ‘Markaların Kelime Karşılığı’ başlıklı bir araştırma yapmış. Yapılan araştırmada geçtiğimiz ağustos ayında MediaCat tarafından yayımlanan, Türk insanının aşkla bağlı olduğu markaları belirleyen ‘Lovemarks 2012’ araştırması baz alınmış.


‘Markaların Kelime Karşılığı’ araştırmasının güzel tarafı sonrasında araştırmanın sosyal medyaya da taşınıp, #markalarınkelimekarşılığı hashtagi ile twitter takipçilerinin de görüşlerinin alınması. İki gün süren #markalarınkelimekarşılığı nedir sorusuna 1000’in üzerinde yorum gelmiş. Araştırma sonucunda çıkan 32 kelimeden ‘Dişi, şehirli, havalı, güvenilir, geleneksel, samimi, komik, zengin, seksi, cesur’ gibi 10 tane kelime seçilerek takipçilere ‘Bu kelimeleri duyduğunuzda aklınıza ilk hangi marka geliyor?’ sorusu yöneltilmiş. Toplamda gelen 114 cevaptan ilk üç sırada yer alan markalar sırasıyla Victoria Secret, Biscolata ve Mercedes olmuş.



‘Sizin en sevdiğiniz marka ve ona karşılık olarak aklınıza gelen kelime nedir?’ şeklinde sorulan sorudan elde edilen 698 marka ve kelime eşleşmesinden sadece 25 tane kelime ve marka grubu negatif olarak değerlendirilmiş. Yanıtlar arasında en çok adı geçen marka ‘Coca-Cola’ iken takipçilerin markaları nitelerken en çok kullandığı kelime ise ‘Kaliteli’ olmuş.

Eşlemede en çok adı geçen markalardan ilk beşi: Coca-Cola, Apple, Mercedes, Turkcell ve Ülker. Eşleşmede en çok kullanılan kelimelerden ilk beşi: Kalite, Güven, Mutluluk, Teknoloji ve Ucuz

ThinkNeuro ile yapılan araştırmayı MediaCat Mart 2013 sayısında bulabilirsiniz.

Sevgiler, Çağla Akkoyun

Hiç yorum yok: