27 Ocak 2012 Cuma

ŞİRKET, MARKA BLOGLARI, NEDEN, NASIL!

Şirket, marka, ürün ve/veya kurumsal blog açmak için 5 kısa neden;

1. Müşterilerinizin doğrudan ve hızlı bir şekilde bilgi almasını sağlayabilirsiniz.
2. İçeriğinizin (ürünler, haber, bilgi v.b.) arama motorlarında daha hızlı yer almasını sağlayabilirsiniz.
3. Kullanıcılara daha sıcak gelecek bir iletişim için.
4. Sosyal medya site,servis ve araçlarına daha kolay ve hızlı intibak olanağı sağladığı için.
5. Hızlı yorum ve iletişim sağlayan sistemleri olduğu için.

Marka blogları için olası 6 konu;

1. Ürün, marka ile ilgili hikaye/ hikayeleriniz.
2. Sosyal sorumluluk proje ve haberleriniz.
3. Müşteri memnuniyet öyküleriniz.
4. Hatalarınız ve çözümleriniz. (Bu bölümün içeriği çok tutacaktır.)
5. Sık sorulan müşteri soruları. (Sizin hazırladığınız SSS sayfası değil. Müşterilerinizin gerçek soruları ve verilen yanıtlar.)
6. En son ürün bilgileri. (Reklam gibi değil, fark yaratan yönlerini anlatan içerik.)

Dünya Markalarının Blogları - Ford


“Otomobil bloğu!” Benim için incelemek çok çok zevkli oldu. Umarım sizin için de okumak zevkli olur.

Bu bloğu incelerken bol bol şöyle dedim: “Neden Türkiye’de böyle marka blogları yok?”

Social Ford bir blog olmaktan çok çok öteye gitmiş. Sadece editörleri ya da marka çalışanları yazmamış. Çoğunlukla Ford kullanıcılarının yazdığı, deneyimlerini paylaştığı bir blog olmuş. İşte bu nokta yani müşterilerin de işin içine bu denli katılması bize blogların pazarlamadaki önemini anlatıyor.

Gelelim tasarım tarzlarına. Üst taraf, bizi ilk karşılayacak alanda Ford mavisi ve tonlarını görüyoruz. Basit, belirgin bir menü ve hemen yazılar. Yazıların tamamı ana sayfada yayınlanmıyor. İsterseniz devamını okuya tıklayabiliyorsunuz.

Yazıların ardından alt kısımda kullanıcı yazıları bizi karşılıyor ve sonra tabi bizi de davet ediyorlar.

En alttaysa Ford’un bizi yönlendirmek istediği yerlere dair modülleri görüyoruz. Bu kısımda en hoşuma giden blog “Blogher” oldu. Kadın kullanıcıların yazdığı, paylaştığı bir Ford bloğu.

Ford Türkiye önlerinde böyle bir örnek varken sadece Facebook sayfasıyla yetinmemeli. Ben de bir Ford kullanıcısı olarak böyle bir blogda deneyimlerimi paylaşmak isterdim:))

Güzel olan bir başka tarafı Ford birçok markanın düştüğü hataya düşmemiş. “Biz şöyle mükemmeliz böyle mükemmeliz; bir de fiyatlarımıza bakın ne de güzel araba yaparız” demiyor, gerek duymuyorlar. Bunların hepsini zaten kullanıcı diyor. İşte, müşteriniz sizin adınıza konuştuğu zaman sizin ortaya çıkıp bağırmanıza gerek kalmıyor. Öncelik elbette sizin güçlü bir marka olmanız, sonra müşteriyi ne kadar içeriğe aldığınız . Tabi bir de Facebook sayfanızdan düzenli reklam yapmak yerine müşteriye eğlence de vaadeden bir blog sunmanız…

Kaynaklar : http://www.sunipeyk.com/sirket-marka-bloglari-neden-nasil/
http://www.etkiliblog.com/dunya-markalarinin-bloglari-ford-ornegi

1 yorum:

Çağla Akkoyun dedi ki...

Teşekkürler, keyifli okumalar dilerim.