31 Ocak 2012 Salı

SU KATILMAMIŞ MARKALAR

En son tüketici davranışları dersinde yaptığım sunumdan kısaca bahsedeceğim sizlere,
Konu: Lüks Markalama ve Su Markaları

Litresi 50 dolara satılan Bling marka şişe suyunun macerası, lüks markalamada sınırların ortadan kalktığını kanıtlıyor.
ABD’ de bir litre şebeke suyunun tüketiciye maliyeti yaklaşık 1 sent. Bling marka şişe suyunun litre fiyatı ise 50 dolar yani yaklaşık 90 TL.

Peki tüketici neden bir şişe suya binlerce kat fazla fiyat ödemeyi kabul eder?
Bu ihtiyacı gidermenin bedeli en fazla ne kadar olabilir?

2006 yılında piyasaya sürülen “Bling H2O markasının yaratıcısı bir Hollywood senaristi ve yapımcısı olan Kevin G Boyd. Boyd: “kişi Bling aldığı zaman, bu şişeyi bir tutku objesi olarak taşımalı ve bundan keyif almalı” diyerek, stratejisinin ip uçlarını veriyor. Süper lüks” kategorisinde yer alan Bling sularının neden bir popüler kültür ikonu haline geldiğini anlamak için işe markanın isminden başlamak gerekiyor. Swarovski kristaller ya da özel tasarım şişeler, Bling markasını destekleyen unsurlar.

Peki, ürünün gerçek işlevi olan su ihtiyacını karşılamada, Bling markasının vaadi ne?

Bling, MTV Müzik Ödülleri ve Emmy’s gibi organizasyonlara sponsor olurken, yine lüks bir şişe su markası olan “Fiji” de “The Sopranos”, “The West Wing” gibi dizilerde senaryoya dahil edilerek ekranlarda boy gösteriyor.

Bling dışında farklı alanlarda değişik vaadleri bulunan lüks marka başka şişe sular da yok değil.
Örneğin ; “10 Thousand BC”


10 Thousand BC” markasının hedefi ise şişe suyunda şarap gibi bir gurme içecek algısı yaratmak.

Kanada’da milattan önce 10 bin yılından kalan buzulların eritilmesiyle elde edilen bu su, kategorisinde “yıllanmış şarap” etkisi yaratmayı hedefliyor. Fiyatı : 12.92$

California Üniversitesi’nden Profesör Chiranjevv akaohil, su sektöründe markalamanın önemini şu sözlerle açıklıyor: “Tadı, saflığı, sertliği ne olursa olsun bir suyu diğerinden ayıran yegane unsur markadır. Çünkü en nihayetinde su sudur. Burada anahtar kelime ise farklılaşmadır.

Diğer Lüks Su Markalarının Farklılaşma Stratejilerive Fiyatları İse Şöyle;

Veen


Şişesi Dünya’nın en prestijli ambalaj tasarım yarışmalarından biri olan “Pentawards”da iki ödül birden almış.

5 ayrı tat seçeneği mevcut, Fiyatı : 23.75$

                                                                          Aquadeco


1,5 yıl süren bir araştırmadan sonra Kanada’da bulunan 18 bin yıllık suyun şişesi de “People’s Choice for Package Design” ödülünü kazandı. Fiyatı : 11.16$

İşte böyleeee demek ki neymiş, markalamanın önemi çok büyükmüş :)))

Hiç yorum yok: