26 Nisan 2012 Perşembe

Louis Vuitton'un Başarısının Sırrı Ne???

Bugün sizlerle marka uygulamaları dersinde sunduğum "Louıs Vuitton'un Başarısının Sırrı Ne???" adlı sunumun kısa bir özetini paylaşacağım. Keyifli okumalar :)) 


 Louis Vuitton 13 üretim atölyesi, uluslararası lojistik merkezi, 50 ülkede 300’e yakın mağazası ve 1000’i aşkın çalışanıyla Dünya’nın en büyük lüks markalarından biridir. Marka değeri bugün Gucci’nin çok ötesinde ve Prada’nın hemen hemen iki katıdır. Yönetim Kurulu Başkanı Bernard Arnault moda endüstrisinin en zengin adamlarından biridir. Eğer bunu duymak sizi ikna etmediyse, Louis Vuitton’un Interbrands ‘ın en değerli ilk 100 marka anketinde düzenli olarak MTV, Adidas, Chanel, Pizza Hut, Amazon ve Apple’dan daha yüksek puan aldığını belirtmek isterim. 

Peki Louis Vuitton bu büyük başarıyı neye borçlu? 
Aslında bu yaklaşık 150 yıllık uzun bir süreç… 

Bir halıcının oğlu olan Louis Vuitton, şirketi 1854 yılında kurdu. Adını bavul,çanta ve seyahat aksesuarlarıyla duyurdu. Sadece çok zengin olan insanların tatile çıktığı zamanlardı ve seyahate vurgu yaparak bir lüks markası olmayı hedefledi. Ve bunu da jet sosyetesine sağlık ve özgürlük vaadi sunarak gerçekleştirdi. 19.yy’da turizm tamamen yeni bir konsept iken o buna çok önem verdi. Louis Vuitton’un CEO’su Yves Carcelle bu durumu şöyle açıklıyor: “Vuitton’un doğumu modern yaşamın başlangıcıdır. 19yy’ın ortalarında seyahatin doğasının evrime uğradığı zamanda doğmuş olması şans değildir.” 



Buna rağmen uluslararası terörizm ve düşük fiyatlar seyahat etmenin değerini düşürmüştür. Bu durumda Louis Vuitton en akıllıca olan şeyi yaparak marka genişletmeye gitmiştir. Marc Jacobs adlı modacının yönetimi altında kıyafet, ayakkabı, saat ve takı içeren bir ürün çeşitliliği yaratılmıştır. Bu uzantı markanın güçlenmesini sağlamıştır. Tüm ürünlerin üzerinde bulunan LV logosunu bugün Paris bulvarlarından, Londra sokaklarına ve New York’a, Hindistan’dan Çin’e her yerde görmek mümkündür. Bir arzu nesnesi olmayı başarabilmiş olması, birçok ünlü müşterisi olmasını sağlamıştır. Audrey Hepburn, Jennifer Lopez ve Modanna da markanın belli dönmelerde yüzü olmuşlardır. 



Ama Louis Vuitton’un gerçek sırrı “kontrol”dür. Marka dizayndan dağıtıma kadar her şeyi kendisi yapmaktadır. Bu sadece daha kaliteli olmayı sağlamanın dışında faaliyet marjlarının rakiplerinden çok yüksek olmasını sağlamaktadır. Bu kontrol Louis Vuitton’un prestijle popülariteyi dengeleyerek, bir lüks markasıyla kitle pazarlamada başarılı olmasını sağlamıştır. Coca-Cola ve benzeri bazı kitle pazarlama markalarında olduğu gibi marka ürünü sollamıştır. 

MARC JACOBS YENİ LOUIS VUITTON MAĞAZALARI HAKKINDA KONUŞUYOR

Louis Vuitton logosu artık bir lüks imzasıdır. Sosyal statü göstergesi haline gelmiş olan LV logolu bir ürünün, insanların dikkatini hemen çekeceğini artık hepimiz biliyoruz. Markanın dikkat çekiciliği, ürünlerin arzulanmasını sağlamaktadır. Statü endişesi taşıyan biri Louis Vuitton ile statüsünü çevresindeki herkese kabul ettirebilir. Markanın sembolik gücü artık bazı yöneticilerini şaşırtmaktadır. Şubat 2004 biri şöyle bir açıklama yapmıştır: “yılan yağından sonra elle yapılan en büyük hokkabazlık”. Bunun sadece biraz deri eklenerek plastik ile giydirilmiş bir kanvas olduğuna inanabiliyor musunuz? 



Başarının Sırları

Kitle Pazarlama: Louis Vuitton kitle pazarlama tekniklerini, ünlülere ayırdığı ciro ve fit sporculara sponsorluk yaparak çok iyi kullanmıştır. 
Kontrol: Louis Vuitton üretimden dizayna her şeyi kendi içinde, kendisi yapmaktadır. 
Statü: Louis Vuitton yüksek fiyat stratejisiyle yüksek statü kitleyi hedeflemiştir. Ve bu yüksek statüyü etkileyebilmek için dikkatle hedefli reklamcılık yaparak seçici dağıtıma önem vermiştir. 
Seyahat: Markanın kökleri seyahate dayanmaktadır. Egzotizm çağrışımları ve seyahatle ilgili her şey bugün Louis Vuitton’un kimliğini oluşturmaktadır. 

Sevgiler,
Çağla

Hiç yorum yok: