Gençlik pazarlaması sektörü, son on yılda artan bir hızda gelişti. Bu pozitif ivme, özellikle internet mecralarına verilen önem ile birlikte son dört yılda hissedilir ölçüde arttı. Bu gelişimin zemini ve tetikleyicisi internettir. Fakat bunun dışında gençlerin, özellikle üniversite gençliğinin “alım” ve “aldırma” gücündeki artışı da göz ardı etmemek lazım. İnternet bağlantı oranlarının ve hızının artması, gençlerin kredi kartı sahipliğindeki artış ve ailelerini, sosyal ağlarındaki arkadaşlarını daha hızlı etkileyebilmeleri sayesinde gençlik pazarının harcama hacmi önemli ölçüde arttı. Bu da gençlik pazarlama sektörünün büyümesini tetikledi.
Gençliğe ulaşmak için internet odaklı “sosyal medya” araçlarını kullanmak artık bir zorunluluk, ayrıca doğrudan pazarlama ve çizgi altının nimetlerinden de yoğun olarak faydalanılıyor. Internet ve mobil iletişimin pazarlama iletişimindeki gücü ve yaygınlığı, gençlik iletişiminde doğrudan pazarlama yöntemlerini zorunlu kılıyor.
Bugün, çizgi altı gençlik pazarlaması aktivitelerine markaların ilgisi, eskisine göre çok daha fazla.
Bunun çeşitli nedenleri var:
• Konvansiyonel mecraların gençler üzerindeki etkin gücünün azalması,
• Genç kitlelerin harcama kapasitesinin önemli ölçüde artması,
• Markaların gençlere özel ürün gruplarını pazara sunmaları,
• Doğrudan pazarlama sektörünün ve oyuncularının internet ile birlikte hızlı gelişme göstermesi,
bu ilginin artmasında önemli faktörler olarak sayılabilir.
Türkiye’nin ilk gençlik ajansı Akampüs (Akampus Youth Marketing), gençlere ulaşmanın yolunun onlar arasında olmaktan geçtiğini vurguluyor. Aralarında önemli markaların bulunduğu müşteri portföyü ve yaptıkları çalışmalar, bu alandaki çalışmaların gerekliliğini ve önemini ortaya koyuyor. Turkcell, Kiğılı, Ülker, Tchibo, YKM, Pegasus, İş Bankası ve Doğuş Grubu bunlardan bazıları.
Türkiye'nin en büyük gençlik kulübü GNÇTRKCLL, Türkiye genelinde seçilmiş üniversitelerde, seçilmiş öğrenci kulüpleri ve öğrencilerden oluşan dinamik bir ekip ile kampüs iletişimi gerçekleştiriyor. GNÇTRKCLL, gençlere okurken kariyer yapma imkânı verirken, 2010'dan beri aktiviteler, yarışmalar, kampanyalar hayata geçiriyor ve gücünü yine gençlerden alıyor.
Bir diğer örnek ise Kiğılı markası; Kiğılı Marka Elçileri, Türkiye'nin Erkek Giyim Markası olan Kiğılı'nın genç pazarlama departmanı, beyin takımı, kampüslerdeki temsilcisi ve çalışanı. Kiğılı Marka Elçileri soysal, popüler, kulüpçü, nerede ne var bilen, takip eden, takip edilen, sorumluluk sahibi, iletişim gücü kuvvetli, yaratıcı, aktif üniversite öğrencileri ve ortak akıl ekibi. Kiğılı ürünlerini bilen, rakipleri takip eden, Kiğılı pazarlama departmanı ile bire bir proje geliştiren bu ekip ile Kiğılı; kampüslerdeki bilinirliğini arttırmayı kampüs etkinliklerinde aktif olarak yer almayı ve öğrencilerin kariyerinin en başından itibaren yanlarında olmayı hedefliyor.
Gençliğin gücünü keşfeden markalar, stratejilerini şimdiden hazırlayıp gardlarını alıyorlar. Ne dersiniz?
Sevgiler,
Çağla Akkoyun
Kaynaklar: http://akampusyouth.com/Genclik-Iletisimi/s/tr/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder